Vrannost – Říše Echornis, vraních bytostí, sluhů upírů z ObsidiayueKrajina temných křídel a nekonečné noci
Vrannost je zemí, kde vládne ticho přerušované pouze šumem křídel a šepoty mrtvých. Rozkládá se na pomezí mezi Obsidiayue, říší upírských lordů, a ztracenými pustinami, kde noc nikdy nekončí.
Tato říše je tvořena černými pláněmi, skalnatými výběžky a hlubokými propastmi, kde se ukrývají města a pevnosti Echornis – vraních bytostí, které slouží upířím pánům z Obsidiayue. Každý kámen zde byl položen krví a kosti poražených nepřátel tvoří základy největších měst.
Spojení s Obsidiayue
Vrannost není pouhou vazalskou zemí, ale prodlouženou rukou upírských lordů. Její armády, temní zvědové a čarodějové pomáhají Obsidiayue udržovat moc. Tajné Koridory Stínů propojují obě říše, umožňují rychlé přesuny armád i doručování rozkazů.
Hlavní hrad Nivareth
(Srdce říše Vrannost)
(Srdce říše Vrannost)
Nivareth se tyčí jako monument temné slávy nad mlhavými údolími Vrannostu, jehož věže, ostré jako drápy, se zarývají do nebe zahaleného věčnou oblačností. Gotické fiály a chrliče vrhají prodloužené stíny, mezi nimiž krouží hejna havranů, jejich krákání se ztrácí ve větru nesoucím vůni deště a zapomnění.
Černé kamenné zdi, nasáklé staletími deště a krve, nesou reliéfy trpících postav a pokroucených vinic, které se zdají pohybovat, když na ně dopadne světlo luny. Obrovské brány z černého železa jsou ozdobeny stříbřitými ornamenty v podobě umírajících hvězd a zlomených korun – symboly padlých dynastií, jejichž krev kdysi zalila prastaré nádvoří.
Uvnitř se rozprostírají mramorové chodby, jejichž chlad se vtírá do kostí. Mihotavé světlo svící tančí ve skleněných lampách vytvarovaných do podoby kostlivých rukou, jež jako by se natahovaly po duších bloudících tímto místem. Stropy hal zdobí fresky zapomenutých světů a andělů se zlomenými křídly, jejichž oči prázdně hledí do temnoty.
V trůnním sále, kde se scházejí páni Vrannostu, visí monumentální černé lustry, poseté stříbrnými kapkami, které připomínají zaschlé slzy. Kamenité podlahy kdysi pokrývaly koberce v barvě čerstvé krve, ale čas je proměnil v hlubokou temnotu, pohlcující každého, kdo po nich kráčí.
V tomto sídle nevládnou lidé. Zde přebývají Echornis, vraní bytosti, sluhové upírů z Obsidiayue, jejichž stíny se zjevují v rozích místností a jejichž pohledy jsou stejně prázdné jako noční obloha nad Nivarethem.
Sídla Vrannostu
Esmiral
(Tajemná pevnost mrazivých stínů)
Esmiral je pevností věčně zahalenou v šedavé mlze, která nikdy zcela neustupuje. Jeho věže jsou nízké a široké, připomínající spíše pohřební monument než lidské obydlí. Zdi jsou pokryty mechem a popraskanými runami, jejichž význam byl dávno zapomenut – nebo pečlivě utajen.
Vnitřní síně jsou ledově chladné, vysoké oblouky a masivní sloupy vrhají temné siluety, mezi nimiž se tiše plouží stíny. Nikdy tu není ticho, šeptání dávno zmizelých hlasů se ozývá ze skrytých koutů, nesoucí příběhy těch, kteří se nikdy nevrátili.
Eldrenhal
(Sídlo zapomenutých šlechticů)
Eldrenhal je labyrint rozpadajících se věží a zakázaných zahrad, kde kamenné sochy pokryté břečťanem vrhají dlouhé stíny na cestičky, po nichž už nikdo nekráčí.
Fasády budov jsou poseté zčernalými erby – kdysi symboly vznešenosti, dnes jen ozvěnami úpadku a marnosti. Říká se, že pod zemí se nacházejí komnaty, kde spí ti, kteří nikdy nezemřeli, ale ani nežijí.
Solmoraith
(Palác krvavého soumraku)
Jediné sídlo, které se stále koupe v rudém světle zapadajícího slunce, jehož paprsky se rozbíjejí v karmínových vitrážích oken. Solmoraith se tyčí na vysokém útesu nad rozbouřeným mořem, jeho úzké věže se zdají být spíše kostmi mrtvého obra než lidským výtvorem.
Uvnitř paláce se táhnou klenuté síně ozdobené zlacenými reliéfy vzpoury bohů a pádu nesmrtelných. Návštěvníci tvrdí, že když se dotknou těchto obrazů, jejich kůže se zachvěje, jako by v nich stále proudila ozvěna dávných kleteb.
Sythorne
(Zámek ztracených duší)
Sythorne leží na okraji nekonečných bažin, jeho silueta se vždy zdá být lehce nakloněná, jako by se pomalu nořila do hlubin, kterým se nedá uniknout. Tmavý kámen jeho zdí pohlcuje světlo; nikdy se neleskne, ani když jej smáčí déšť.
Uvnitř jsou schodiště, která se stáčí do nelogických úhlů, a chodby, které nevedou tam, kam by měly. Místnosti mění své polohy, dveře mizí a znovu se objevují na nečekaných místech. Ti, kdo zde přespali, se ráno probudili v jiném čase.
Šeptané hlasy duchů žádají o odpověď, ale nikdo jim ji nikdy neposkytl.
Vrannost – země prokletých
Každé z těchto sídel nese svůj vlastní příběh zkázy a tajemství, jako by sama země Vrannost byla prokletá. A její srdce – hrad Nivareth – je jediným skutečným svědkem všech temných osudů, které se zde odehrály.
Zde se čas dávno zastavil. Zde se sny mění v noční můry. A zde se žádný příchozí nevrací stejný, jako byl, když sem vstoupil.
Města a pevnosti Vrannosti
1. Corvia Nex – Hlavní město Vrannosti (Korvijská Smrt)
Uprostřed říše se nachází Corvia Nex, temné srdce Vrannosti. Město vystavěné z černého obsidiánu a kosti padlých je místem, kde sídlí Věční stínovládci, nejmocnější Echornis, kteří vládnou pod dohledem upírských pánů z Obsidiayue.
Nejvýznamnější lokace v Corvia Nex:
• Palác Šeptajících křídel – sídlo vládců Vrannosti, odkud jsou vydávány rozkazy.
• Krvavé věže – místo, kde se konají oběti a rituály pro uctění upírských lordů.
• Nekonečné hnízdo – spletitá síť podzemních tunelů, kde sídlí většina obyvatel.
• Svatyně Stínové přísahy – místo, kde se mladí Echornis zavazují věčnou věrností Obsidiayue.
2. Tenebris Caelum – Pevnost v oblacích (Temné nebe)
Tato obrovská plovoucí pevnost se vznáší vysoko nad říší, obklopena temnou mlhou a věčnou bouří. Slouží jako základna Stínových Strážců, elitních válečníků a osobních ochránců upířích lordů.
Klíčová místa v Tenebris Caelum:
• Most z mlhy – jediná cesta do pevnosti, kterou mohou překročit pouze ti, kdo nesou temnou krev.
• Věže bez hvězd – místo, kde jsou trénováni válečníci schopní bojovat ve vzduchu.
• Propast bezejmenných – kde končí ti, kdo selžou v ochraně upířích pánů.
3. Hranice Nočních křídel – Obranná pevnost
Tato gigantická pevnost stojí na hranici mezi Vranností a Obsidiayue. Slouží jako hlavní vojenské centrum a základna pro válečné tažení.
Významné lokace:
• Krvavá brána – vstup do pevnosti, nad nímž visí lebky padlých nepřátel.
• Hnízda válečníků – kde se cvičí elitní bojovníci Vrannosti.
• Katakomby strachu – podzemní kobky, kde jsou mučeni zajatci.
4. Nocturna Mor – Město zatracených (Noc smrti)
V hluboké propasti, kam světlo nikdy nepronikne, leží Nocturna Mor – město, kde jsou uvězněni zrádní Echornis, kteří se pokusili vzepřít upírům.
Zajímavé lokace:
• Jeskyně věčné bolesti – místo, kde jsou navždy uvězněni padlí bojovníci.
• Chodby beze jména – spleť tunelů, kde se šeptá o zapomenutých hrůzách.
5. Umbra Vortex – Město temné magie (Stínový vír)
Nachází se v srdci magické bouře, kde se realita neustále mění. Zde sídlí temní mágové Vrannosti, kteří slouží Obsidiayue svou černou magií.
Významná místa:
• Věže Zapomenutých – sídlo černokněžníků, kteří studují nejtemnější kouzla.
• Bouřné hnízdo – místo, kde se tvoří nové magické zbraně a kletby.
6. Lamentum Noctis – Město v pohybu (Sténání noci)
Ztracené město, které nikdy nestojí na stejném místě. Objevuje se pouze při krvavých měsících a ti, kdo do něj vstoupí, se už nikdy nevrátí.
Mysteriózní lokace:
• Dům bezejmenných – místo, kde se ozývají hlasy dávno mrtvých.
• Náměstí posledního šepotu – kde se konají popravy těch, kdo se pokusili z Vrannosti uniknout.
Spojení mezi sídly a Obsidiayue
Říše Vrannosti je úzce propojena s Obsidiayue pomocí Koridorů Stínů, neviditelných cest, které umožňují rychlý přesun vojsk a tajných poselství.
Legenda o Zlomeném křídle
Existuje proroctví, že jednoho dne se narodí Echornis, který roztrhne pouto mezi Vranností a Obsidiayue. Tento jedinec bude mít jedno křídlo z černého peří a druhé z rudého plamene a jeho krákání roztrhne noc napůl.
Říká se, že přinese konec nadvlády upírských lordů, ale každý, kdo šíří tuto legendu, je bez milosti popraven na Krvavých věžích Corvie Nex.
Žádné komentáře:
Okomentovat